Nabízené VR zážitky

Brookhaven Experiment

Brookhaven Experiment

15.01.2017

Grafika Maximální nářez!
Hratelnost Maximální nářez!
Zážitek Maximální nářez!

Brookhaven Experiment

            Země je v troskách. Poslední zbytky přeživších se ukrývají ve skrýších, ač jich není mnoho, neztrácejí naději, že jednou bude Země opět to krásné místo k životu. Díky zpackanému experimentu ve vědecké observatoři Brookhaven s dimenzionální bránou totiž vědci proměnili naší planetu v peklo na Zemi. Když zařízení na otevření této červí díry vynalezli a spustili, netušili, že bránu nebudou schopni zavřít. Co se dělo dál, to už si zvládne domyslet každý.

            A teď k Vaší roli. Jste osamělý voják v postapokalyptickém světě, jediná jiskra naděje, že se svět vrátí do starých kolejí. Vy jediný jste totiž schopný prostřílet se masou vetřelců k počítači, ve kterém jsou uložena veškerá data potřebná k uzavření brány. Vědkyně, která za celým experimentem stojí, naštěstí přežila, aby mohla svou chybu pomocí těchto dat a reverse engineeringu zvrátit. Vaše cesta bude vskutku dlouhá. V případě, že nebudete opakovat úrovně (což se Vám na první pokus rozhodně nepoštěstí), připravte se na tříhodinovou divočinu, ve které naprosto ztratíte pojem o skutečném čase a prostoru. Jediné, co budete vnímat, je průchod touto VR peckou, jejíž Campaign mód se skládá z deseti úrovní. V každé úrovni musíte přežít čtyři vlny nepřátel. Kromě kampaně můžete hrát i klasický survival režim.

            Začínáte v opuštěné továrně a máte k dispozici pouze nůž a pistoli s velmi omezeným počtem nábojů. Po konci každé vlny si můžete vybrat, zda budete vyléčeni nebo zda dáte přednost většímu množství nábojů a vybavení.

            Vybavení, které si můžete takto dobíjet, nalézáte a odemykáte v mapách, které hrajete. Jedná se o různě rozmístěné bedny, některé skryté, jiné zjevné, které na sebe upozorňují blikáním (ovšem některé najdete jen v případě důkladného zkoumání, popř. Osvětlení světlicí). Výbava je rozdělená do několika upgrade polí. Většina je po odemčení neomezená (např. laserový zaměřovač, tlumič zpětného rázu, větší zásobník, neprůstřelná vesta nebo přívěsek štěstí, který vám zaručí častější critical damage), avšak aktivní prvky, které můžete používat rukou s pistolí, omezeny jsou a to poměrně striktně (světlice, omračovací granáty, granáty, molotovy, nášlapné miny atp.). Doplňovat je můžete vždy pouze po konci vlny zvolením  mezi zdravím a municí – a to jsou ještě přiděleny po jednom a náhodně (zvlášť v pozdějších úrovních je rozhodování skutečně těžká).

            Co se zbraní týká, začínáte s obyčejnou pistolí s poměrně slabou kadencí. Nutno podotknout, že náboje do zbraní dostáváte počínaje momentem, kdy zbraně odemknete. Dříve nikoli. Pokud ovšem hrajete kampaň od začátku a nestřílíte jako blázni kolem sebe už od prvních úrovní, kdy to opravdu není nutné, v pozdějších úrovních si to snadno vynahradíte (ono Vám s tempem příchozích monster ani nic jiného nezbude) a k dispozici budete snadno mít 4 000 nábojů, nemusíte se tedy bát, že by Vám rychle došly. V případě Uzi a brokovnice je však situace jiná. Uzi svádí k neustálému držení spouště, díky kterému náboje ubývají dvakrát rychleji, než přibývají. Vyplatí se tedy používat jí pouze občas, když máte horkou půdu pod nohama (většinou tak 4. vlna). 

            Ač je prostředí neměnné, nedá se v něm pohybovat mimo oblast, ve které se nacházíte a střídá se pouze při změně úrovně, jeho grafika je jednoduše dechberoucí. Monstra jsou také udělaná poměrně uvěřitelně. Je vidět, že autoři si dali opravdu záležet. Všechny prvky působí ve hře naprosto realisticky.

            Pestrá je také paleta monster, která se stupňuje s úrovní, kterou zrovna hrajete. Z těch známých z demoverze jsou zde klasické Zombie, zmutované rychlé zombie, Behemoti, kterým do hlavy vysypete dva zásobníky a oni pořád stojí, aliení mláďata, které rozmáčknete baterkou jako nic, ale dokážou také nepříjemně zaměstnat, a pár dalších druhů včetně jakýchsi obřích pavouků útočících na dálku. Ke svému útoku používají pavučinu, která Vám buď na chvilku znemožní střílet nebo Vám, po zásahu do očí, zakryje výhled.

            Brookhaven experiment je téměř perfektně odladěná hra pro HTC Vive. Má jen dvě chybičky. Vývojářské studio je zřejmě plné leváků (jinak si nedokážu vysvětlit, proč je pistole v levé ruce a baterka v pravé a nikde jsem nenašel option, kterými by šly ruce prohodit) a druhým neduhem je bug, kdy se monstrum zasekne v nějaké překážce a v některých případech Vám tak bugne hru, že jí musíte ukončit, což v případě kampaně s našetřenými náboji v pozdější fázi hry umí opravdu naštvat. Když ale pominu tyto dva neduhy, je Brookhaven Experiment výborným thrillerovým zážitkem ušitým na míru pro HTC Vive. S touto hrou budete schopni strávit desítky hodin zábavy.

Vaše komentáře

Newsletter

Budeme vám cca 1x měsíčně posílat novinky a akce herny VirtualniRealita.cz. Neunikne vám žádný turnaj, sleva, výhodná akce pro kamarády, atd.

Kontaktujte nás

Lost Heaven s.r.o.

Virtualnirealita.cz

Bubenečská 270/3, 160 00, Praha 6

IČ: 07583842

E-mail

info@virtualnirealita.cz

Kontakt

Martin Mayer

telefon: 604 221 802  

e-mail: martin.mayer@virtualnirealita.cz

Rezervace

rezervujte se prostřednictvím online rezervace 

Domluva Eventů, Teambuildingů a akcí

Marek Ďuriš
e-mail: marek.duris@virtualnirealita.cz
telefon: +420 604 209 245

Spojme se pomoci formuláře

Kontaktní formulář